Monday, January 31, 2011

Internet wat Hal LG!!!

hahaha..
dh lama aku xupdate blog...
online fb ape tah lg...
mmg boring gila la....
keje yg lec aku bg mmg bnyk gila la...
electude, asngmnt, dll...
uh...
semua tu nk guna internet....
aiyo.....



 korg rasa la kn..
dlm bnyk2 broadband..
mana yg pling bgus?
coz...
wat masa ni.
ape yg aku dpt..
semua bradband ade kelebihan dan kekurangan..
so..
ape kata kita tgk...
pendapat aku..
tntg broadband ni...


DiGi Internet
now mmg aku pkai DiGi Broadband...
mmg memuaskn la...
coz laju gak..
tp yg kurang nye..
coverage dia....
ape yg aku tau..
DiGi ni download and upload speed dia mmg bgus..
kira dia mcm seimbang la...
and DiGi Broadband ni gak blih dikatakn yg termurah...
kwn aku yg pkai Celcom Broadband pn dh brpindah ke DiGi Broadband...
satu permulaan yg bagus utk DiGi..
walaupn dia yg pling lambt dpt Line 3G...


maxis broadband


maxis sape yg xtau..
adalah syarikat telekomunikasi terbesar di Malaysia...
dan pelangan dia pn bnyk gila la...
coverage dia mmg bgus..
download and upload speed dia pn bagus...
tp ape yg kurang nye...
maxis broadband ni adalah yg pling mahal....


celcom broadband
tahniah kepada celcom kera mnjadi pembekal broadband no.1 di Malaysia...
tp mungkin xlama lg akn dirampas oleh DiGi...
celcom jugak ade bnyk nama2 lain yg deberikn oleh rakyat Malaysia..
mcm SIALCOM & CELCOM BEROKBAND...
coz sape yg xtau...
celcom ni bnyk mslh..
cnth nye download and upload speed yg trsangat lah lmbt...
terutama pada hari2 yg istimewa mcm hari perayaan...
boleh dikatakn...
kura-kura DiGi Internt tu lg laju la....


U mobile broadband

U mobile...
boleh dikatakn syarikat telekomuni kasi yg trbaru di Malaysia..
dulu dia ada kerjasama dgn syarikat NTT DoCoMo..
syarikat telekomukasi terbesar di JEPUN...
xsalah aku..
3G and 4G juga di bagunkn oleh syarikat NTT DoCoMo..
tgk jela hp diaorg...
mmg hebat!
btw..
mmg susah nk jmpa org yg pkai U mobile broadband nih...
tp ape yg aku dgr..
download speed dia mmg mantap...
kalah maxis kot...
tp yg kurang nye...
upload speed dia...
slow...
tp u mobile ni mmg murah....
rm68 utk 5GB...
dgn speed 3.6mbps..
and coverage dia aku xtau la..
coz tgk cuma mcm ade kt kwsn KL je...


P1 broadband











P1 ni aku xtau sgt la..
dgr nye dia guna line 3.5G...
tp dia ckp dia guna line 4G...
tp wat masa ni..
aku dgr P1 ni mmg bagus..
cuma myb agak murah klu korg ambik yg WiFi..
klu modem jenis plug and play tu aku xtau la...
coverage dia pn still
xbnyk lg...
and utk saingan P1 adalah YES...
YES ni mmg bru lg....
dia pn guna 4G....
aku dh tgk speed dia..
mmg laju!!
dia xde had penggunaan..
and tiada bill bulanan...
sbab ape ea??
sbab dia prepaid...
9sen utk 3mb or 1sms or 1 min/cll...
mahal gak kn???
klu aku guna  5GB brape kna byr??
1mb=3sen
5gb=5000mb
5000mbx3sen=15000sen or rm150...
wow!!!
mahal gila..
pape pn..
dia ade bg diskaun....
and ape yg aku tgk..
hrga pas diskaun pn...
tetap mahal....

No comments:

Post a Comment